En sunnere middag

God kveld <3

Det har vært noen uker med kjedelige matretter at i dag bestemte jeg meg for å prøve noe nytt. En fargerik og smaksrik rett.

 

Ovnsbakt søtpotet med guacamole, scampi og aioli på toppen.

 

 

Mm – det var helt fantastisk! Jeg skal ha flere måltider med dette fremover. Det kan virkelig anbefales. Her i huset falt det i smak både for store og små.

——————————————————————————————————————————————————————————

 

  • Jeg begynte med å ta på ovnen og lot den varme seg opp før jeg tok potetene inn.  Jeg delte opp søtpotene, smørte de med rapsolje og tok på litt grillkrydder før jeg satt de i midten i ovnen på 215 grader i 30 minutter.

 

 

  • Scampi la jeg i en ildfast form, tok litt olje på og inn i ovnen på 10-12 minutt.

 

 

  • Mens scampien lå i ovnen og koste seg tok jeg guacamole på søtpotene.

 

 

  • Så tok jeg ut scampien og la de oppå guacamolen.

 

Det var dagens middagstips. Håper den falt i smak!

Ønsker dere en fin kveld videre <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg